Kvadratni metar moje duše

on

Peta po redu tema od Ane Gord. Ostalo još pet.

Vidi mali, opet su se kazaljke poklopile. Pitam se da li ti je dosadilo čekanje u tom ćošku moje duše gde se vešto kriješ?

U pravu si, patetična sam klinka. Ali samo u tom ćošku gde si ti. U svakom drugom glumim ludilo odrasle žene koju baš i ne zanima mnogo nekakva savršena ljubav. Znaš, u svakom drugom ćošku zavaravam i sebe i druge da mi ne trebaš, i da me ne interesuje ništa u vezi tebe. Iskusno sve prevarim i zaista, zaista izgleda kao da mi ne trebaju tvoji zagrljaji.

“Ma, kao da je važno” – pomislim svaki dan – “Jer, ionako sam rođena sama. Mogu sama i da umrem.”

Ali, kad opet zađem u taj skučen ćošak ti me dočekaš. Više mi se ni ne smeješ, samo me gledaš tim krupnim očima. Kao da hoćeš da me pitaš sudbonosno: “Dokle bre više?”

Ne odgovaram ti nikad na to pitanje, već i ja tebe samo gledam. Teško padne to gledanje, pa se okrenem i odem od tebe. Ostavim te samog u tom ćošku da čekaš momenat kad ću te izvući odatle. A odlažem već dugo iz nekakvog straha. Ne znam kakvog i čega to zapravo imam da se plašim.

Dobro, ajde priznajem. Sve je moj um izmislio. Iz dosade, tako je. I tebe je izmislio, i taj strah. Ma, baš sve. Izmisliće još puno toga, ni sama ne znam šta sve. Dok čeka smrt i taj kvadratni skučeni metar moje duše dok ne ode u etar. Bez povratka. Jer, to je zapravo ono što želi cela moja duša. Ne samo taj metar, nego baš cela duša. Da odleti, i nikad više ne sleti. Jer, zaista je dosta svedočila izmišljanjima i svim situacijama.

Viče ona glasno: “Dosta je bilo!” i metar se širi. Postaje dva, pa tri i na kraju konačno odleće.

“Zbogom! Zbogom! Zbogom…” – čuje se sve tiše i tiše.

Um je ostao sam, bez metra, dva il tri. Totalno sam, pa nek sad izmišlja do mile volje. Jer, nema ko da mu svedoči više. I nije mi žao. Nije ni njemu bilo žao dok se duša trudila da isprati svaku novu izmišljotinu. Na kraju krajeva, morao je da ostane sam ne bi li shvatio kako je naporan. Pa, kad i ako shvati, možda mu se i vratim. A, možda i ne…

Komentariši

