Kako sam zavolela Facebook

A bila sam zakleti protivnik. Imala sam hiljadu argumenata zašto nije dobar, i kako nam oduzima dragoceno vreme… Pa, nisam ti ovo pričala.

Čula sam za FB prvi put pre devet godina. Tada sam bila verena i mislila da sam popila svu pamet sveta, naravno. Verenik je totalno bio u fazonu društvenih mreža i bilo mu je jako zabavno na Myspace-u, a kada je otkrio Facebook njegovo ponašanje se promenilo. Dobio je neverovatno samopouzdanje, svaki dan mnogo lajkova, i novih prijatelja. Visio je i na Messenger-u, stalno se sa nekim dopisujući. Naravno da sam ga prozivala za sve to, želeći da istaknem koliko se zaludeo. Posvećivao je on vreme i meni, ali ipak više ljudima sa druge strane kompjutera. Tada se još nisu u Srbiji pojavili pametni telefoni, te je svo vreme provodio u stanu, družeći se na taj način. Tek bismo ponekad odlazili na žurke i višednevne izlete, sa stvarnim ljudima koje možeš da osetiš i vidiš. Tek kada sam i ja odlučila da napravim profil, ne bih li videla šta je to tu tako zanimljivo, realna druženja su se proredila. Kasnije su se, sa promenom moje svesti, menjali i ljudi oko mene. Hvala Fejsbuče!

Počela sam da komuniciram sa strancima, vežbajući tako svoj engleski. Doduše, pisani engleski. Nije prošlo puno vremena, te sam i ja dobijala nove prijatelje, i nalazila stare sa kojima bih se dopisivala, tako provodeći svoje sate. Zatvorena u sobi, za kompjuterom, kuckajući poruke i glasno se smejući.

Bilo je zabavno, a kako je vreme odmicalo postajalo je sve zabavnije i zabavnije.

Pre Facebook-a mogla sam da se čujem sa starim drugarima samo preko telefona, jer već odavno nismo živeli u istom gradu. Daleko od očiju, daleko od srca – kaže izreka. I koliko god bila zastarela, ipak je ispala tačna. Jer, vrlo brzo su nam se putevi razdvojili. Mada, kad smo se našli na Facebook-u, mogli smo da se čujemo besplatno, u bilo koje doba. Mogli smo da budemo u toku, da gledamo jedni drugima slike, delimo muziku, i slične stvari. Ranije bismo muziku prebacivali jedni od drugih, iz ruke u ruku. Prvo smo presnimavali kasete, a onda smo rezali CD-ove. Kada smo otkrili You Tube, takav način nabavke je zamro. Sasvim.

Sati, dani, nedelje, meseci, i na kraju godine provedene na Facebook-u su dosta promenile moj način gledanja na ljude. Saznajem dosta o njima i dan danas, a i oni o meni. Imala sam jako puno neprijatnih situacija, ali sam se uvek vraćala tom sajtu. Neko bi rekao da stvara zavisnost… Možda i stvara, ali zar to ne rade i pizze, hamburgeri, alkohol?! Na primer.

Kako su godine prolazile FB je dosta izmenjao svoj izgled, kao i svoje funkcije. Što je takođe pozitivna stvar, jer njegovi administratori konstantno rade na tome kako da ga unaprede, ne bi li ostao društvena mreža broj jedan. Ne vidim ništa loše u tome.

Tamo postoje mnoge grupe i stranice čiji moderatori dobro obavljaju zadatke – dele mudrosti, savete, iskustva, viceve, anegdote… Svega ima tamo. Od mene zavisi čemu ću svedočiti. Nije FB odgovoran ako nisam dobro podesila privatnost na svom profilu, ili ako sam zapratila stranice koje me baš i ne zanimaju, čiji me postovi nerviraju. Sve jasno piše, gde da se klikne da bi se uradilo ono što se želi. Ako me neko ili nešto nervira, prekinem praćenje, blokiram ili samo izbrišem. S obzirom na to, ne razumem zašto ljudi i dalje govore da je FB bezveze, i zašto se prepiru u silnim komentarima napadajući jedni druge… Šta drugo da zaključim osim da su uskogrudih shvatanja i da im je mrsko da odvoje par minuta svog vremena ne bi li prilagodili svoje profile.

Na primer, ja jako volim da listam novosti i da komentarišem razne postove. Uglavnom se zezam, a ponekad i dam svoje mišljenje. Mnogi mi govore da tako nešto moram prestati, da bi ostali prestali da me prozivaju. Zašto bih prestala, jer ako nekom smetam nek me blokira. Tako im kažem, a oni prevrnu očima. Neki mi čak pošalju poruku u kojoj me pitaju kakve ja to statuse postavljam, šta sam to pojela jutros i slične fore, a da se pritom nikada ranije nisu setili da mi pošalju poruku tek tako, da bi održali kontakt. Ispada kao da sve to rade samo da bi izbacili svoje frustracije, iskazali niske strasti… Šta bi drugo moglo biti?!

Uprkos neprijatnostima, mnogo sam dobrih stvari tamo saznala, posebno od kad sam se učlanila u zanimljive grupe, i od kad sam u kontaktu sa dragim ljudima. A i nekim novim ljudima.

Pogledaj ovako – da nisam otvorila profil družila bih se samo sa određenom grupom ljudi, i verovatno nikada ne bih ni počela da se nadograđujem. Verovatno nikada ne bih saznala za gomilu stvari, jer tamo zaista imaš priliku da upoznaš razne profile ličnosti, i da pričaš sa raznim generacijama. Da zaviriš u razne umove, i pogledaš stvari iz više uglova. Neki ljudi kažu da je sve to lažna intimnost, da se svi lažno predstavljaju, ali ne slažem se. U svemu polazim od sebe, pa tako i u ovome. Kakva sam u realnom životu, takva sam i tamo. U zavisnosti od toga kakva si ti osoba, zavisi kakva ću biti ja. To jest, prema tebi ću se ponašati u skladu sa tim kako se ti ponašaš prema meni. Bilo gde da sam, i sa bilo kim da komuniciram.

Naravno da ima mnogo bolesti, kako tamo tako i svuda. Prednost FB-a je što se lako sazna ko nije u vinklu, a u realnom životu to ipak ide malo teže, zar ne?! Na FB-u se negde izlanu, pa slučajno naletim na to, što mi otkrije dosta toga. A na ulici smo zajedno tek par sati, i tada se obično pazi šta se govori, a i kako se ponaša. Na ulici se tek godinama kasnije otkrije ko je psihopata…

Tako da, predlažem ti da učiniš Facebook zanimljivim za sebe, pa da opet pogledaš u nebo.

2 Comments Add yours

  1. badbrigade says:

    Sa ovim se uopste ne slazem 😉

    https://polldaddy.com/js/rating/rating.js

    Liked by 1 person

    1. enjoyinblog says:

      Hahaha neka, i to je zdravo 😆

      Liked by 1 person

Komentariši

