Čuvaj svoje vreme

Iako je relativno skoro nauka dokazala da vreme ne postoji, mi ipak i dalje živimo u vremenu i prostoru. I dalje smo tu, među ljudima u svetu. U zavisnosti od toga kuda se krećemo i čemu težimo, upoznajemo različite ljude sa kojima imamo različita iskustva. Od nekih naučimo važne lekcije, od nekih nevažne. Neki su tu da nas zabave, neki da nas razbude. Zapravo, postoje i oni koji su u neku ruku opasni. Većina ljudi ih zove vampirima, ali oni su zapravo kradljivci. Tako mi ih je nekako život postavio. Kao kradljivce.

Oni mi kradu vreme, kradu mi volju, a energiju mi pretvore u totalno suprotnu onoj mojoj. Dopustim im nekad da mi ukradu volju, stalno im uspeva da mi transformišu energiju, a za vreme… Svo svoje sam posvetila njima. Zajedno sa kradljivcima posvetila sam ga i onima koji me nečemu uče i onima koji me zasmejavaju. Zbog toga ne žalim. Ali zbog kradljivaca žalim, jer sam im dala svoje vreme. Bacala sam bisere pred svinje, a to izgleda radim i dalje. Naravno, ne misli se bukvalno na bisere i na svinje, da se slučajno svinje ne uvrede. Tako se kaže kada se misli da je neko bacio svoje vreme i svoje vrednosti na nekoga ko to ne zna da ceni, na nekoga ko sve to ismejava ili na nekoga ko svo vreme daje lažnu nadu pa odjednom pokaže svoje pravo lice. Zašto li se takvi lepe na mene, pitam se stalno.

A onda smo se dotakli srži.

Gde je moje vreme? Kako to prolazi moje vreme?

Uzme ga svako kad hoće, a ako sticajem okolnosti ne može da ga dobije odmah, onda se ljuti i kasnije sveti. Tada prestaje da se seća svih momentalno dobijenih minuta ili sati. Pa, nešto tu mora da se promeni.

Glupo je očekivati od njih da će imati obzira za moje vreme, ili da će sami uvideti da sam neko kome treba dnevna doza bez ljudi. Dnevna doza samoće, ali nije to takva samoća. To je prelepa stvar kada sam u miru sama sa sobom, kada nikoga nema sa strane, pa tako ništa i ne upijam. Šta ću, i dalje sam sunđer. Između ostalog, treba mi dnevna doza da mogu da se oslobodim uticaja.

Ja sam rođena slobodna.

Ko si ti da kradeš moje vreme? Ko si ti da misliš da ja tebi treba uvek da budem na raspolaganju, pa još i da se ljutiš ako ne mogu da ti ispunim želju? Ko si ti u ovom mom filmu, i kako to da si dobio ulogu?

A da… Setila sam se. Ti si tu da bih pazila na svoje vreme. Ti postojiš u raznim ljudima da bih ja konačno naučila da se posvetim sebi i svom vremenu. Da ja ne bih više nikada dozvolila da ne uzmem svoju dnevnu dozu.

Bravo, kakva lekcija. Samo, da te pitam – Imam li pravo da dobijem nazad svo moje ukradeno vreme? … U stvari, ne. Neka ti ga. Neću još vremena, nego ću se truditi da ovo što je ostalo zagrlim snažno da slučajno ne isklizne.

A ti se ljuti do prekosutra. Ovo je moj film i kada se on završi samo će meni biti bitan. Tebi će biti bitan tvoj. Ti se nećeš sećati mog filma, već svog. A vrlo je verovatno da se nećeš ni sećati ko sam, kad budeš kasnije gledao svoj film. Toliko sam ti nevažna, iako je tvoja hrana moje vreme. Tvoja hrana je svačije vreme. Ja nisam više zainteresovana za takvo breme.

Moram da imam svoje vreme. To ne znači da sam nestala, ne znači da je nužno ‘tačka na sve’. To već od tebe zavisi, jer ako nastaviš da pokušavaš da mi ukradeš vreme, tačku je najlakše staviti.

Tako će vremenom i prestati da se pojavljuju kradljivci.

A oni koji mi transformišu energiju… Pa i oni su tu da bih ja zavolela sebe i svoju pravu energiju. Mislim: “Volim je”. Ali da je stvarno volim odavno bih je snažno zagrlila da slučajno ne isklizne. Ali, sklizne svaki put na ljudsku glupost, a ponekad i na moju sopstvenu.

Tako nešto takođe se pojavljuje u raznim ljudima da bih naučila već jednom za svagda: Kad izađeš u svet, ti uđi u sebe i zatvori vrata za sobom.

One Comment Add yours

  1. Dijana Zmija says:

    Tako nešto takođe se pojavljuje u raznim ljudima da bih naučila već jednom za svagda: Kad izađeš u svet, ti uđi u sebe i zatvori vrata za sobom.-Divno

    Liked by 1 person

Komentariši

