Imaš nesanicu? Probaj ovo:

Vrlo često se ljudi pretovare hranom kasno uveče, ili predugo gledaju u ekran, ili samo razmišljaju o nečemu što ih uznemirava. Tako ostaje jako teško da ućutkaš svoj um i da se umiriš da bi mogao da zaspiš. Ali, postoji jedna metoda koja se zove 4-7-8, disajni trik.

Taj metod je pronašao dr Andrew Weil. On je praktikovao meditaciju, pravilno disanje i kako to da primeni na telo nakupljeno stresom. Lako je.

Prvo udišeš na nos 4 sekunde, zadržiš dah 7 sekundi, i zatim ga ispuštaš na usta 8 sekundi. Na taj način ćeš usporiti otkucaje srca i tvoj mozak će tako ispustiti hemikalije koje te umiruju.

Krasno, zar ne? Probaj i osetićeš. Ako ne deluje prvih 4-7-8 ti ponovi seriju. Uradi par puta isto, ali sigurno ćeš zaspati posle 5og ponavljanja.

Ovo je inače dobro za organizam čoveka. Kada je organizam zagušen stresom endokrini sistem ispušta adrenalin kroz adrenalne žlezne, logično. Tako se otkucaji srca ubrzavaju što može da učini da se čovek oseća nervozno i bezvoljno. Takođe u većini slučajeva, disanje postaje ubrzano i plitko. Ako ipak čovek koristi ovu metodu disanja tako kontrira uticajima adrenalina i telo je prinuđeno da uspori otkucaje srca. Jednostavno, posle toga ono nema izbora.

Kada prvi put to radiš, možeš se osećati malo neudobno ili neprijatno. Ali ako nastaviš, stvarno ćeš osetiti da se sve usporava i da ti se mozak čisti od misli. Osećaj je vrlo sličan onom kao kada se izležavaš na plaži dok te sunce greje i dok slušaš talase. Vrlo opuštajuće.

 

Advertisements

Komentariši

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s