Sloboda

Dobila sam zadatak da napišem nešto o slobodi. Bilo je to na času srpskog jezika, dok sam još išla u srednju školu. Napisano je moralo da bude kratko, a da kažem sve što mislim. Majka mi je pomogla, a profesorka me pozvala da pročitam to ispred celog odeljenja. Pa, da pređem na stvar:

Mnogi ljudi kažu da sloboda ne postoji. Neki misle da njima nije suđeno da budu slobodni, a drugi neprestano svoje vreme troše na ljude i situacije koje im oduzimaju tu slobodu. Neko čak kaže da nije tražio da bude rođen i da ga puste da živi kako on hoće. Tu rečenicu sam i ja mnogo puta izgovarala, dok nisam shvatila da to nikako ne može biti sloboda. Barem za moj pojam, nju jednom čoveku daju ljudi oko njega na taj način što se drže podalje od života te osobe kojoj je sloboda potrebna. Mada, nekim delom daje je i porodica koja u potpunosti podržava tu osobu. A slobode ima i u zabranama. Društveno i moralno neprihvatljive stvari vode ka slobodi.

Danas bih imala još mnogo toga da dodam na ovo, ali samo ću napomenuti da se neko može mešati u tuđ život, onoliko koliko mu je dozvoljeno. Ipak, koliko god to bilo dobronamerno, ljudi ne vole savete, a ni sveznalice. Mnogima je samo dovoljno da svoje ispričaju, da se isprazne, i nastave dalje.

 

Komentariši

